Position Title: Accounts Payable Accountant

Location: Rožnov pod Radhoštěm

Department: Finance

Responsibilities

 

  • Books incoming purchase invoices (services, goods, capital) for Czech manufacturing entity – checks its consistency (prices, approvals, etc.) and coordinates correction of discrepancies with vendors or other internal departments.
  • Initiates payments of vendor´s invoices based on agreed payment terms.
  • Maintains the accounts payable sub-ledger.
  • Initiates internal re-invoicing of costs paid on behalf of other entities.
  • Reviews and interprets financial reporting requirements, rules and regulations.
  • Provides record of assets, liabilities and other financial transactions and ad hoc reports
  • Ensures that archiving of purchase invoices and other relevant accounting documents is done in compliance with local requirements as well as internal policies and procedures.
  • Participates on monthly closing activities – provides reconciliations between GL accounts and sub ledger system together with relevant justification.
  • Participates on external and internal audits.

Requirements

 

  • High school/university degree in economics – finance, accounting
  • Accounting knowledge and experience (double entry booking)
  • Good PC skills – MS Office (Excel, Word, Outlook; Oracle is an advantage)
  • Good knowledge of English language (other language is advantage)
  • Ability to work to tight deadlines
  • Analytical skills, accuracy, reliability and ability to work independently

We offer

 

  • Multicultural environment
  • Enjoyable working atmosphere in dynamic team
  • All the advantages, opportunities, support and infrastructure of a large multinational company
  • Active encouragement of self-development and training possibilities
  • Competitive salary and benefits package including flexible working hours, five weeks of vacation, housing and commuting support, life and retirement insurance, etc.

 

Our Expectations

 

You are an active team player eager to cooperate and contribute with effective communication and organizational skills.



Jak probíhá výběrové řízení

Při výběrovém řízení klademe důraz především na odborné a jazykové znalosti, které uchazeči o zaměstnání získali během studií a předchozí praxe. Podstatným kritériem výběru je pro nás také osobnostní hledisko. Během pohovoru se setkáte se zástupcem personálního oddělení a vedoucím, který danou pracovní pozici ve svém týmu obsazuje. Společně se snažíme vytvořit přátelskou a neformální atmosféru. Vybraná výběrová řízení mohou být i vícekolová. Uplatnění u nás najdou jak zkušení uchazeči, tak absolventi středních a vysokých škol.

recruiter-Marketa

Markéta Sedláková

recruiter

Životopis (povinné, povolené typy souborů: pdf, docx, doc, rtf, jpg.

Motivační dopis

Jiná příloha

Souhlas    Zaškrtnutím tohoto pole dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů
(bližší informace)

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
  • Pinterest
Share
Tagged in